neděle 29. ledna 2017

Padesát barev života

Je mi letos padesát. Do sta let tady patrně nebudu. Možná už proto jsem se rozhodl začít trochu psát. Tedy dokud je čas. Sem tam něco, alespoň na blog. Zpívat neumím, hrát na libozvučný nástroj v podstatě taky ne, zbývá jen to psaní. Není ale jisté, že se to povede. Znáte to, vnitřní puzení bývá občas silnější, než schopnosti. Poslední, co jsem (spolu)psal, byl řád správy církve. Ten se prý číst skoro nedá…

Manželce je stejně jako mně. Snad se na mě nebude zlobit, že jsem to prozradil. Není to však na ní vůbec znát. Takže je nám dohromady rovných sto. Máme spolu tři děti. A když sečteme, kolik let je jim, je to znovu dalších padesát (22 + 20 + 8). Naše rodina tak letos oslaví stopadesátitny. A to ještě není všechno. Budeme mít i stříbrnou svatbu. Tedy dalších „dvakrát“ dvacet pět, to už je dohromady celkem dvě stě. A to jsem ještě nezmínil, že před padesáti lety jsem se narodil v neděli. Letošní výročí vyšlo taky na neděli. Manželka přišla na svět v úterý, kulatiny tedy i jí vyjdou na stejný den. Aby to nestačilo, náš nejstarší syn se narodil na velikonoční pondělí. Zkuste si sami spočítat, za jak dlouhou dobu se to asi zopakuje, tedy že narozeniny připadnou znovu přesně na velikonoční pondělí. A to všechno se nám sejde v letošním roce.

Ta číslovka mi připomíná biblický příběh. Když se Abraham modlil za Sodomu, hledal v tom bezbožném městě alespoň padesát spravedlivých (Gn 18,24), tedy žádných „padesát odstínů šedi“. Ten počet se však nenašel, proto Abraham číslo opakovaně snižoval: Padesát, čtyřicet pět, čtyřicet, třicet, dvacet až nakonec pouhých deset. Příběh asi dobře známe. Někteří o něm s nadsázkou říkají, že v něm jsou založeny základy smlouvání. Ani těch deset se v tom starém městě nenašlo, nebylo jich tam dokonce ani pět. Proto také Abraham s modlitbou přestal.

Když sledujeme Boží jednání, vidíme, že Pán Bůh šel nakonec ještě dál. To už nešlo jen o „jedno dvě“ města, ale o celý svět. Pokud se najde alespoň jeden spravedlivý... Alespoň jeden! A když se nenašel, Hospodin sám vzal všechno na sebe. Jako jediný Spravedlivý v podobě svého Syna, Pána Ježíše Krista. Pro jeho nevinnou smrt je připraven udělit milost nám všem.

Díky, Bože, že jsi mi odpustil hříchy za celých těch padesát let!

sdílet:

1 komentář:

  1. Pěkné zamýšlení. Vše nej k narozeninám. Tadek

    OdpovědětVymazat

Sleduj blog e-mailem